hullámvasút

Olyan az életem, mint egy hullámvasút. Egyszerre vagyok hihetetlenül boldog és szomorú.

Boldog vagyok. Nagyon. Pénteken volt másfél éve, hogy azon a májusi éjszakán levedlettem boszi énem és nyúl lettem. Egy éve pedig gyűrűs nyúl. 

 Minden annyira egyszerű és magától értetődő, mintha mindig is így lett volna.

Új családtagunk is van péntek óta. Csodaszép új pacit kapott Áron. Soha nem volt még ilyen szép autónk. Pont így néz ki.

A másik oldalon meg ott vannak keresztapámék, akik konkrétan az anyagi csőd felé sodródnak olyan iramban, amit felfogni sem tudok. Hevesi kis faluban élnek. Nincs munka, nincsenek kilátások. A faluban éjszakánként betörnek a kertekbe és leölik a disznókat. Hiába vannak otthon, nem mernek kimenni az emberek.

Keresztapám minden reggel 4 órakor kel, hogy időben beérjen a munkába, mert nincs 100eFt-juk, hogy megcsináltassák a hitelre vett Suzukit, aminek a részleteit nem tudják fizetni. Annyi a bevételük mint amennyit a csekkekre fel kell adni. Hulladékkal fűtenek. Hónapok óta nem láttam mosolyogni. Nem iszik, nem kártyázik, nem játékgépezik. Hétfőtől vasárnapig dolgozik 80.000 Ft-ért. A felesége 27.000 Ft gyest kap.

Lelkiismeret furdalásom van. Mert én annak örülök, hogy ülésfűtés van a seggem alatt, meg két oldali klíma. Mert mi minden hónapban étteremre költünk annyit, mint amiből ők egy hónapig ennének.

Sajnálom őket. De azt is tudom, hogy amink van, azért nagyon keményen megdolgoztunk mind a ketten. Nem a lottón nyertük. Azt is tudom, hogy mindenki a saját életéért felelős. Csak utólag és kívülről könnyű okosnak lenni. A tehetetlenségnél pedig nincs rosszabb.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szaffy.blog.hu/api/trackback/id/tr881552129

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kisvi 2009.11.25. 23:03:01

Két hete úgy jártam, hogy meglátogatott és nálunk aludt egy régi és már két éve nem látott, a világ túlfelén lakó barát. Nagyon örültem neki, vidám voltam, jó volt újra látni. Szomorú apropóból, temetésre jött. Nehéz ezt a két dogot összeegyeztetni.

_hebron_ · http://hebron.blog.hu 2009.11.26. 09:05:19

nem vagy tehetetlen. egyrészt megteheted, hogy felajánlod nekik, hogy egyszer-egyszer amit havonta étteremre költötök, odaadjátok nekik, hogy tudjanak egy hónapig enni. másrészt rengeteget ér, ha csak barátnak ott van az ember ilyenkor, ha tud egy-két olyan pillanatot adni a másiknak, amikor kicsit elfelejtheti a sok szart maga körül.

szaffy, a boldog nyúl :) · http://vedofelszerelesek.hu/ 2009.11.26. 09:24:54

@_hebron_:
tudod az a baj, hogy ezt könnyű mondani. Annal rosszabb adni és elfogadni. Egyrészt nem gondolom, hogy ez lenne a megoldás, hogy folyamatosan pénzel pumpáljuk őket. Mert attól a gondok nem oldódnak meg, csak elnapolódnak. Nem tudnak megélni abból a pénzből amit ott keresnek.

Másrészt gondolj bele, ott van egy 50 éves ember, aki végig dolgozta az életét és fogadjon el pénzt (rendszeresen) a csitri 27 éves keresztlányától. Büszke ember, nem fogja megtenni. Tavaly is karácsonyra pénzt adtunk és úgy kellett eldugni, mert nem akarták elfogadni.

Kicsit kifejtem, hogy mi a gond ebben az egész szituációban.
Ott ragadtak egy olyan hevesi kis faluban, ahol a házaknak nincs értéke (1-2 millióért lehetne eladni, de arra sincs kereslet). Amióta megszűnt a szocpol a hzakat sem lehet eladni. Ha ott hagyod a házat egy hétre, mert elmész valahova, mire hazaérsz, már nincs rajta tető és minden éghetőt elvittek. Magyarul vagy otthagyod az egész életed és új életet kezdessz a nulláról máshol, vagy próbálsz ott boldogulni.

Kereszapám egy végtelenül tündéri ember, de nem férfi. Képtelen karakán lenni és határozott, önálló döntéseket hozni. Őt mindig a nők irányították. A felesége is egy tündéri nő. Viszont ő egy hagyományos értelemben vett feleség. Várja, hogy a férfi döntsön és megmondja mi legyen.

Mindannyian tudjuk, hogy fel kellene jönniük Pestre. De képtelenek lépni.

kisvi 2009.11.26. 10:20:32

@szaffy, a boldog nyúl :):
Nekik vlsz már az is segítene, ha csak egy közeli nagyvárosba költöznének. Bp nagyon rémisztő sokaknak, pláne egy kis falu után.

kerikak 2009.11.26. 10:27:07

@_hebron_: szerintem meg nem veheti a vállára mások problémáját, felnőtt emberek ezt nekik kell megoldani, összefoghatnának a településen és éjjel járőrözhetnének így javulhatna a közbiztonság pl

Rebelde 2009.11.26. 11:25:14

mi baj azzal, hogy ha valaki lottón nyerte volna meg a dolgait, vagy a hozzá való pénzt?:))
bevallom nekem nagy vágyam, hogy könnyedén jöjjön minden olyan dolog az életembe, amit szeretnék...:)
nagyon le tudja húzni az embert az is, ha csak aggódik más problémáján, nincs értelme, és ne legyen lelkiismeretfurdalásod se, azzal többet segítesz ha optimista leszel/ maradsz, szerintem

MajorAnna · http://manna.blog.hu 2009.11.26. 13:36:15

Megoldás lehet, ha havonta egyszer kisegíted őket egy nagybevásárlással. Így segítettél is, de nem hoztad őket kellemetlen helyzetbe.
Ne legyen bűntudatod amiatt, hogy neked van, nekik nincs. Nem te tehetsz arról, hogy ők ottragadtak, neked meg adódtak a lehetőségek az életedben. Igazságtalan, de nem a te hibád.
Amúgy én is arra vágyom, hogy az ölembe hulljon a szerencse, a lottó ötös stb. :)))

hajdú 2009.11.27. 18:35:59

Szerintem Mannának nagyon igaza van. Úgy segítsd ki őket időnként, hogy el tudják fogadni. Vigyél nekik mindig ezt-azt, ha arra jársz, mittudomén mosóport, mondd, hogy akciósan vetted és gondoltál rájuk is (így olyan, mintha csak "véletlen" lenne), biztos ki akarják aztán fizetni de hát azt úgyse fogadod el, majd viszonozzák... Legyen az az ajándék ,hogy elhívjátok, elviszitek őket egyszer-egyszer vacsorázni, színházba... Kicsit kilépnek ezzel is a mindennapokból.
Lelkifurdalást ne érezz, nem rajtad múlik, hogy a világ nem igazságos!

A kocsi tényleg gyönyörű! Én is szemeztem vele, amikor kijött ez a modell, csakúgy mint a Bravóval :) De nem azt mondad, hogy fekete a paci? :)

Léhüllő · http://autostat.hu/markakereskedesek-szervizek 2009.12.03. 14:41:27

A kocsi az gyönyörű, én is ilyen hatchbacket akarok, de nekem még kell egy kis idő, mivel használtan még nincs elég olcsó.
Talán majd jövőre...

_hebron_ · http://hebron.blog.hu 2009.12.09. 09:40:10

mannus ötlete szerintem is jó, persze én sem úgy értettem, hogy most szaffy érezze szarul magát, nyilván nem. és én is szeretnék lottóötöst, persze nem lottózom, de az öcsém igen, úgyhogy erősen drukkolok neki. :)
süti beállítások módosítása